donderdag 15 januari 2015

Toffe peer

Na een paar pittige dagen zonder haaknaald kon ik vanavond eindelijk weer heerlijk  los gaan :) 
(met het examen in the pocket, yessssss).
Ik koos voor een snel projectje uit tendre crochet


Het peertje gaat morgen op pad om iemand te vertellen dat ze een toffe peer is.
Als het lijfje eenmaal klaar is, zorgt het gezichtje voor het "wauw" effect. Dan pas krijgt de amigurumi zijn karakter.

De oogjes plaats je natuurlijk al tijdens het haken.


Het neusje maakte ik door een paar steken op dezelfde plaats te maken met hetzelfde garen als het lijfje.


Na even twijfelen besloot ik wangetjes van vilt te maken


Een mondje vind ik niet altijd nodig, maar bij dit peertje vond ik dat wel leuk.



Nu denken jullie misschien dat het peertje daar mee klaar is, maar ik maakte hier een echte super-peer van. En echte super-peren hebben natuurlijk een geheime identiteit....



Wat een super leuke super-peer hè ! 

Ondanks dat tendre crochet in het Frans is,wat helemaal niet een van mijn sterke kanten is, was het goed te volgen.  Voor de zekerheid pleegde ik een telefoontje naar zus E , haar Franse taalknobbel is namelijk wel goed ontwikkeld. Alhoewel mijn uitspraak erg lachwekkend was, had ik het toch goed begrepen , hahaha.

Fijne dag!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten